//
Je leest...
Wedstrijden

Sven Nys: “Heel tevreden met Houffalize”

De tevredenheid is groot bij Sven Nys die in Houffalize erin slaagde om van plaats 90 op te rukken naar plaats 33. “Ik kan niet anders dan tevreden zijn”, vertelt Sven.

Français : Présentation des coureurs au départ...

(Photo credit: Wikipedia)

Genoegen weerklinkt bij Sven Nys bij zijn 33ste plaats in de Wereldbekermanche van Houffalize. ‘Die plaats geeft mij de mogelijkheid om een veel betere startpositie te bemachtigen voor de komende wedstrijden.” Toch was zijn inhaalrace op het uitputtende parcours van Houffalize niet evident. “Het parcours is een zeer zwaar en heel steil parcours met veel korte hellingen en technische passages. Op zo’n parcours is het zeker niet evident om een inhaalrace te beginnen.”

Sven was op de koop toe nog maar net terug uit Mallorca. “Daar heb ik de hele tijd met de wegfiets getraind. Ik heb ook nog niet voldoende competitie in de benen om echt de extra snelheid te hebben die ik nodig heb op zo’n parcours.” Een knappe 33ste plaats geeft hem, naast wat extra motivatie voor de strijd voor zijn ticket voor de Olympische Spelen, het uitzicht op een betere startpositie in de komende wedstrijden. “Ik sta nu waarschijnlijk in de top 60 van de Wereldbeker en dat is wat ik nodig heb met het zicht op de komende wedstrijden. Zuid-Afrika was een spijtige zaak, want anders had ik in Houffalize niet zo ver achteraan moeten starten. Daarom kan ik met mijn 33ste plaats niet anders dan tevreden zijn”, besluit Sven.

Reacties

Nog geen reacties

Wat vind jij? Reageer hier!

