//
Je leest...
Andere, Wedstrijden

Belgische titel MTB valt in het water door val

Het zat Sven niet mee vandaag. Nadat hij gisteren nog vroeg voor een beetje concurrentie in de krant, was vandaag in de eerste ronde de Belgische titel gaan lopen. Materiaalpech na een val in de eerste ronde zorgde ervoor dat Sven ontgoocheld moest opgeven.

‘Zat amper op mijn fiets.’

Het begon nochtans zo goed voor Sven, die (spijtig genoeg) Paulissen zag wegvallen door dopinggebruik. Daarmee viel de belangrijkste concurrent weg en kon niets, behalve pech dan, Sven van de overwinning houden.

Het begon al meteen fout voor Sven, die ten val kwam in de eerste afdaling. ‘Ik heb geen koers gereden. Ik zat slechts tien minuten op mijn fiets. Ik heb 5 minuten geklommen en drie minuten naar beneden gereden. Ik doe vervolgens niets verkeerd, rij naar beneden en de ketting begint rare manoeuvers te doen. Vervolgens blokkeert mijn wiel door de derailleur die erin vloog.’ Sven mocht niet verwisselen van fiets, een reglement dat moest worden nageleefd.

De gemiste titel vond Sven niet het ergste, maar wel de punten. ‘Ik moet proberen die punten te zien inhalen.’, aldus Nys op Sporza radio.

Overigens won Kevin Van Hoovels het BK. Tweede werd Nicolas Vermeulen en de derde plek voor Pascal Hossay.

Reacties

Nog geen reacties

Wat vind jij? Reageer hier!

